Lirycznie

Wyciągam z szuflady komody wyblakłe kartki, na stronach pamiętnika czają się wersy, w kalendarzu wyglądają niedbale nakreślone moją ręką słowa. W chwilach, które domagają się twórczej uwagi, albo w momentach zamyśleń, wspomnień czy marzeń... Tak powstają moje wiersze. Czasem to ja je znajduję, ale najczęściej to one znajdują mnie...


Ekstaza
Tylko przez moment
Zatopić się w twoich ramionach,
Zapaść się pod ciężarem bytu,
Rozbić się na miliony gwiazd w twoich oczach.

A potem
Szukać i znaleźć
Pragnąć i mieć
Pożądać i ulec

Tylko przez moment
Znaczyć na twym ciele
Znak własności

Tylko przez moment
W przebłysku wieczności
W mgnieniu nieskończoności
W pra-wybuchu istnienia

Tylko przez moment,
W którym już nas nie ma.


*** 
Rozbierasz mnie z codzienności
Delikatnie rozwiązujesz
Supełki zmartwień
Niecierpliwie rozpinasz
Guziki zwątpień
Gwałtownie rozsuwasz 
czarne myśli
Powoli ściągasz
Kolczyki złych słów
Łagodnie rozczesujesz
Burzę trosk.

Rozbierasz mnie z codzienności
Stawiasz na piedestale
Swoich marzeń
I nie pozwalasz żyć.


***
Staram się znikać ci z oczu
Odpędzam myśli o tobie
Chowam spojrzenia
Zamykam usta,
By się nie zdradzić.
Ale jak mam wymazać
Twój obraz pod powieką?
Jak uciszyć drżenie serca?
Jak nie utonąć w marzeniach,
Co nigdy nie staną się rzeczywistością?


***
Nie mogę nie myśleć o tobie
Twarzą w twarz siedzieliśmy
A jednak odrębne w nas światy
Mimo spojrzeń moich,
Mimo słów mimochodem rzucanych,
Nigdy nie domyślisz się,
Że chodzi o ciebie,
Że myślę o tobie
I zasypiam z Tobą...
Chcę żebyś wiedział...
Chcę żebyś wiedział, że to ja...
Ale do czego to doprowadzi?


***
Chcę ciebie - 
Opętana tą myślą
Próbuję udawać obojętność
Ale coraz trudniej
Walczyć z tym pragnieniem...
Chcę ciebie
Bez względu 
Na czas
Na przestrzeń
Bez względu na innych...


***
Uwielbiam myśl,
Że jesteś blisko
Tylko dlaczego ta myśl
Tak daleko?
Uwielbiam wrażenie,
Że dotykasz mnie wzrokiem
Tylko dlaczego to wrażenie
Jest tak ulotne?




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Być kokietką, być kokietką...

Przewrotność losu

Książkowe drogowskazy