Ciemniejsza strona mnie

Dzisiaj będzie mroczniej, ciemniej, bardziej pesymistycznie... Nie dlatego, że coś mi leży na sercu, uwiera duszę czy mąci spokój. Pragnę tylko podzielić się tą moją ciemniejszą stroną z tymi, którzy od czasu do czasu  zaglądają do mojego świata...

Cierpliwość
Bezmiar czekania
zmieszczę w mym sercu,
bo pojemne jest
i przyzwyczajone do tego,
że całą miłość w nim
coś innego zawsze zastępuje.


Pajęczyna
Utkałam pajęczynę samotności.
Misternie utkałam,
jakbym bawiła się
w bycie z tobą
w bycie bez ciebie...
Wcale tego nie chciałam,
lecz twych kroków cisza,
twego głosu milczenie,
twoich dłoni niematerialność
twoich oczu niewidzialność,
twoich ust "bezsmak"
to zbyt wiele ...
nawet jak dla mnie.



Od czekającej
Teraz, gdy milczysz
mój świat rozpierzchł się w niebycie,
Ja - posąg tęsknoty i niepokoju,
Oczy moje wypatrują cienia twych stóp
Kroczących zza linii horyzontu.
Muszę trwać w niecierpliwości uczuć,
Drżąc w środku głuchym łkaniem
Kropel sączącej się miłości.



***
Ty wciąż milczysz...
A we mnie rodzi się ciemność,
W głuchym milczeniu niknie głos,
Ciepła nie zaznaje żaden sen
I niebo z hukiem spada pod stopy.
Ty wciąż milczysz...
A marzenia topią się w codzienności,
Każdy dzień odbija się echem pocałunku,
Każda noc łez bezsennością
i chłodu rozkoszą  Cię oddala.
Ty wciąż milczysz...
I każesz czekać,
bo cierpliwość
jest cnotą...
zapominając,
że obojętność
każe grzeszyć...



***
Mrok wychodzi ze mnie  nocą,
Rozkłada moją siłę na łopatki,
Rozdziera serce ostrzem tęsknoty,
Zaciemnia jasność myśli,
Ogłusza bezdechem snów niewyśnionych.
Mrok wychodzi ze mnie nocą...
Straszy echem słów niewypowiedzianych,
Mrok wychodzi ze mnie nocą,
A wraz z nim Ty...






Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Być kokietką, być kokietką...

Przewrotność losu

Książkowe drogowskazy